بسم الله الرحمن الرحیم 


پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم):هر کس پیشانی مادر خویش را ببوسد،از آتش جهنم دور می ماند. 

 

عالم شده معطر از گلشن خدیجه خندد گل محمد در دامن خدیجه

میلاد حضرت زهراعصمت الله الکبری مبارک.  

 

 

سخنان مهم سید حسن نصرالله: 

می‌خواهند سوریه را نابود کنند تا از معادله منطقه حذف شود

 دوست دارم که سوری ها بشنوند که چیزی که برای سوریه خواسته شده این است که کشوری قوی در آینده نداشته باشند جدای از اینکه رهبری آن را چه طرفی برعهده بگیرد آنها می خواهند سوریه را نابود کنند تا آن را از معادله منطقه ای حذف کنند.

دبیر کل حزب الله تاکید کرد: آنها می خواهند سوریه کشوری تاثیرگذار در منطقه نباشد در حالی که سوریه شریک در برنامه ریزی ها و گرایش ها در تحولات منطقه بوده است و می خواهند سوریه را به کشوری درگیر و سردرگم و گرسنه مبدل کنند.

سید حسن نصر الله گفت:آنچه که در سوریه جریان دارد و ادامه دارد خطرات زیاد و چالش های زیادی را برای سوریه و قضیه فلسطین به همراه خواهد داشت و قضیه فلسطین را با آینده ای مبهم رو به رو می کند و این گونه آمریکایی ها با قدرت به منطقه باز می گردند و قضیه فلسطین با خطر نابودی روبه رو است و همه این امور بر لبنان و فلسطین تاثیر می گذارد و موجب می شود که اسرائیل زمام امور را به دست بگیرد.

بازی سلاح شیمیایی در سوریه تلاشی برای دخالت خارجی در سوریه است

دبیر کل حزب الله درباره اتهام برخی کشورهای غربی به سوریه درباره استفاده از سلاح شیمیایی گفت : بازی سلاح شیمیایی تلاشی جدید برای دخالت خارجی ها در سوریه است تا آنها بیایند و سوریه را نابود کنند.

سید حسن نصرالله گفت: طی دو سال گذشته از بحران سوریه با سیل فتوا و اعلان جهاد روبه رو بوده ایم و آنچه در لبنان اتفاق افتاد چیز جدیدی نبود از دو سال پیش دعوت ها به جهاد مطرح می شود و این موضوع ارتباطی با سخن گفتن از دخالت حزب‌الله در سوریه ندارد.

دبیرکل حزب الله در ادامه سخنرانی خود گفت: آیا [از سوی موافقان دولت سوریه] فتوایی صادر شده است که هر کسی که مخالفان را تایید کند خونش مباح است؟ فتواهایی که علیه ارتش سوریه و کسانی که به آن کمک می‌کنند هیچ ارتباطی به دین و شریعت نداشته و صاحبان این فتواها نمی‌خواهند که هیچگونه گفت‌وگوی سیاسی وجود داشته باشد.

وی افزود: در برخی از مراحل هیچ کدام از اعضای مخالفان سوری جرات صحبت کردن درباره گفت‌وگوی سیاسی را نداشتند چون از کشورهایی که حامی جنگ و گروه‌های مسلح بودند هراس داشتند.

پیش‌بینی کرده بودند که نظام سوریه دوماهه سرنگون می‌شود

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: بسیاری از کسانی که جنگ می‌کنند و کسانی که با رؤسا و پادشاهان و وزیر امور خارجه برخی کشورها دیدار کردند، پیش‌بینی‌هایی را شنیدند که بر اساس آن گفته شده بود که نظام سوریه تنها دو ماه دوام خواهد آورد اما چندین بار این دو ماه را تمدید کردند. دو سال از درگیری‌های خونبار در سوریه گذشت اما درگیری‌های میدانی در سوریه به کجا خواهد انجامید؟ برخی‌ها به دنبال آن هستند که اوضاع را به بدترین حالت پیش از دیدار اوباما و پوتین برسانند.

قادر به سرنگونی نظام سوریه با مداخله نظامی نیستند

سید حسن نصرالله ادامه داد: شما قادر به سرنگونی دمشق نبوده و نمی‌توانید نظام سوریه را با مداخله نظامی سرنگون کنید. درگیری طولانی است و هرگز نظام سوریه را نیز دعوت نکرده‌ایم که این موضوع را به صورت نظامی خاتمه دهد اما می‌گوییم که شما با اتکا به توان نظامی قادر به سرنگونی نظام نخواهید بود.

وی افزود: تا این لحظه هیچگونه نیروی ایرانی در سوریه وجود نداشته است و همه این موضوع را می‌دانند و اگر آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها شواهدی در این زمینه داشتند اقدام به ایجاد مشکل در این زمینه می‌کردند. البته کارشناسان ایرانی از ده‌ها سال پیش در سوریه حضور دارند.

دوستان سوریه هرگز اجازه سرنگونی نظام این کشور را نخواهند داد

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: سوریه دوستان واقعی در منطقه و جهان دارد که هرگز اجازه نخواهند داد که این کشور توسط آمریکا یا اسرائیل یا توسط گروه‌های تکفیری سرنگون شود.

وی گفت: هر آنکه دوست دارد تا قضیه فلسطین گم نشود و کسانی که خواستار مصلحت لبنان،‌ اردن، ترکیه و عراق و تمامی ملت‌های منطقه هستند باید در راستای ایجاد راه‌حل سیاسی در سوریه عمل کنند.

سید حسن نصرالله گفت: هر کسی که خواستار حل مشکل آوارگان است که هم اکنون حدود یک میلیون آواره در لبنان حضور دارند، تنها راه‌حل آن است که این افراد به کشورشان بازگردند و این شیوه حل سیاسی است اما استمرار رویکرد نظامی هیچ حاصلی به همراه نخواهد داشت.

وی ادامه داد: سوریه نام گروه نماینده نظام سوریه برای مشارکت در گفت‌وگوها را به روسیه اعلام کرد اما طرف دیگر همچنان مذاکره و راه‌حل سیاسی را رد می‌کند و اوضاع را به سوی گزینه نظامی به پیش می‌برد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان درباره برخی فتواها که خون مردم را مباح دانسته ابراز تاسف کرد.

سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود تاکید کرد: ما همواره ساکنان روستاهای حومه القصیر را به آشتی با همسایگان دعوت کردیم اما گروه‌های مسلح هر توافق آتش‌بسی را از میان می‌بردند.

وی افزود: در برهه اخیر حملات به این روستاها افزایش یافت و بر اساس اطلاعات موثق شماری زیادی از جنگجویان برای سیطره بر این روستاها آماده می‌شوند و برخی از لبنانی‌ها نیز در این عملیات دخیل خواهند بود بنابراین طبیعی بود که ارتش سوریه و کمیته های مردمی به مقابله با این افراد مسلح بروند و آن اتفاق روی داد و مکر این افراد مسلح به خودشان بازگشت.

دبیر کل حزب الله ادامه داد: از دو سال پیش در لبنان فتوا صادر می‌شود و یا با سخنرانی‌ها مردم را تحریک می‌کنند و یا پول و سلاح برای جنگجویان می‌فرستند و هر آنچه در قبال سوریه می‌توانستند انجام بدهند، انجام دادند.

دبیر کل حزب الله گفت: برخی چیزهایی که محرمانه گفته می‌شود پس از آنکه روی داد آشکار گفته شد یعنی لبنانی‌هایی در حمله به لبنانی‌ها در القصیر مشارکت داشتند و با آنها جنگیدند.

سید حسن نصرالله افزود: دولت لبنان چه اقدامی را انجام داد اصلا چه کاری می توانست انجام بدهد آیا می توانست ارتش لبنان را به روستاهای سوریه اعزام کند که لبنانی‌ها در آنجا سکوت دارند؟ دولت لبنان نمی‌توانست این کار را انجام بدهد، بیشترین کاری که می‌توانست انجام بدهد این بود که اعتراضی را به اتحادیه عرب ارسال کند در حالی که اتحادیه عرب خود درگیری‌ها در سوریه را اداره می‌کند.

مردم ریف القصیر حق دارند که از خود دفاع کنند

دبیر کل حزب الله گفت: حق مردم القصیر است که از خود دفاع کنند و کمک دریافت کنند ما لبنانی‌ها در ریف القصیر را تنها نمی‌گذاریم تا در معرض حملات گروه‌های مسلح قرار بگیرند.

نمی‌خواهیم درگیری‌های لبنان به سوریه کشانده شود

ما نمی خواهیم مشکلی در لبنان به وجود آید و نمی خواهیم که درگیری های سوریه به لبنان سوق پیدا کند گروه هایی لبنانی در ریف القصیر به لبنانی ها حمله کردند و ما اسامی آنها را می دانیم اما حرفی نمی زنیم زیرا می خواهیم لبنان از هر گونه مناقشه ای دور نگاه داریم نه اینکه هراسی داشته باشیم بلکه از لحاظ شرعی، ملی و اخلاقی اسامی آنها را فاش نمی کنیم.

جنگ در سوریه باید متوقف شود

دبیر کل حزب الله گفت: آنچه در سوریه جریان دارد برای همه ما اهمیت دارد و اکنون دیگر وقت آن نیست که لبنانی ها تنها برای سوری ها آرزو کنند و یا خود را با صدور بیانیه ای بی گناه بدانند همه کسانی که با کشورها و دولت هایی در خارج از لبنان ارتباطاتی دارند باید این تک صدا را بشنوند و آن اینکه جنگ در سوریه باید متوقف شود.

سید حسن نصر الله گفت: واقعا شرم آور است که وقتی روحانی مسلمان و یا مسیحی درباره سوریه دیدگاه خود را بیان می کند وی را متهم کرد که سفیر نظام سوریه است به شما می گویم که بر جنگ در سوریه تکیه نکنید و پیش بردن جنگ تا مرزهایی خطرناک محدود به مرزهای سوریه باقی نخواهد ماند.

تکفیری‌ها تهدید کرده‌اند حرم حضرت زینب را نابود می‌کنند

«سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنرانی خود به حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها اشاره کرد و گفت: برخی گروه‌های مسلح در فاصله‌ای حدود چند صد متر با حرم حضرت زینب در شام فاصله دارند و در این زمینه حساسیت بسیار زیادی وجود دارد چون این گروه‌ها تهدید کرده‌اند در صورتی که بر این کشور سیطره یابند حرم حضرت زینب را نابود می‌کنند و شاهد آن هستیم که این افراد از این اقدام عقب‌نشینی نکرده‌اند. این امور عواقب خطرناکی به همراه دارد همانطور که تکفیری‌ها پس از آنکه اقدام به انفجار حرم امامان در سامرا کردند عواقب و نتایج خطرناکی به وجود آمد.

کسانی که در دفاع از حرم حضرت زینب شهید می‌شوند مانع از ایجاد فتنه می‌شوند

وی گفت: کسانی که از این حرم دفاع می‌کنند و در دفاع از آن شهید می‌شوند اینها کسانی هستند که مانع از ایجاد فتنه می‌شوند.

دفاع از حرم حضرت زینب واجب است

دبیر کل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: جلوگیری از تخریب حرم حضرت زینب و ایستادن در برابر تکفیری‌ها برای مقابله با تخریب این حرم واجب است.

سید حسن نصرالله به موضوع افراد ربوده شده «اعزاز» پرداخت و گفت: ادامه این موضوع تا به امروز بسیار دردناک بوده و دیدن خانواده این افراد که از خیابانی به جای دیگر می‌روند بسیار دردناک است. دولت تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است و کسانی که اقدام به ربودن افرادی می‌کنند و آنها را نمی‌کشند اهداف به خصوصی را دنبال می‌کنند اما هدف از ربودن این افراد چیست؟ در لبنان هیچ کس نمی‌داند ربایندگان چه چیزی می‌خواهند در صورتی که خواستار فشار سیاسی بودند پس باید گفت که این اقدام به شکست انجامید.

وی تاکید کرد: هیچ کس با اینگونه اقدامات غیر انسانی نمی‌تواند علیه ما و بر موضع ما تاثیر بگذارد. شنیدیم که برخی گفته‌اند که آنها خواستار آزادی برخی زنان در زندان سوریه هستند و در صورتی که این موضوع صحیح باشد پس ما آماده دخالت در این موضوع هستیم اما پس از آن این موضوع رد شد.

دبیر کل حزب‌لله لبنان گفت: تظاهرات در اینجا و آنجا مشکل را حل نمی‌کند و مذاکرات با عربستان و ترکیه و دیگر کشورها نیز نتیجه‌ای به همراه نداشته است. آیا شما گمان می‌کنید که ما شاهد این امور و دردها بدون هیچگونه تحرکی خواهیم بود.