سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
پخش زنده حرم ها
پخش زنده حرم
لینک دوستان
ویرایش

پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 11
کل بازدید : 418677
تعداد کل یاد داشت ها : 152
آخرین بازدید : 103/1/28    ساعت : 5:33 ع
درباره
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
امکانات دیگر
ابر برچسب ها

بسم الله الرحمن الرحیم

علامه فضل الله : سازش با اسراییل حرام است

 

علامه سید محمد حسین فضل الله از مراجع شیعه لبنان با صدور فتوایی سازش با رژیم اسراییل را حرام اعلام کرد. علامه سید محمد حسین فضل الله با صدور فتوایی دینی هر نوع سازش با رژیم اسراییل به هر بهانه و دلیل از سوی نظام‌های عربی را حرام اعلام کرد. علامه فضل الله در این فتوا افزود : فلسطین، همه فلسطین، با مرزهای تاریخی آن یک سر زمین عربی و اسلامی است و کسی حق قانونی گذشت از یک وجب آن را ندارد.

 

 این مرجع شیعه لبنان افزود : حرام بودن سازش با اسراییل شامل همه مسلمانان بدون استثناء می‌شود و بستگی به خصوصیات مذهبی آنان ندارد ، زیرا واجب کفایی مسلمانان است که به لحاظ فرهنگی ، سیاسی ، تبلیغاتی ، اجتماعی ، اقتصادی و حتی نظامی و امنیتی برای تاکید حفظ و حضور فلسطین در وجدان امت تلاش کنند. علامه فضل الله از علماء امت در الازهر ، مکه ، نجف ، قم و سایر شهرهای مذهبی کشورهای اسلامی خواست تا با تحرک ، موضع اسلامی خود را در برابر توطئه چیده شده برای مشروعیت دادن به اشغال فلسطین توسط یهودی‌های صهیونیست ابراز کنند.





      

بسم الله الرحمن الرحیم

علامه محمد حسین فضل الله از علمای برجسته اسلامی لبنان هشدار داد: بین المللی یا عربی کردن بحران داخلی لبنان، تنها به پیچیده تر شدن اختلافات منجر می شود.
دفتر علامه "محمد حسین فضل الله"، این عالم برجسته لبنان در واکنش به حوادثی که اخیرا در لبنان به وقوع پیوست، با ابراز امیدواری از اینکه حوادث دردناک اخیر در لبنان آخرین مرحله از رنج و عذاب لبنانی ها باشد، همگان را به انجام گفتگوی مستقیم، عقلانی و آرام دعوت کرد.
علامه فضل الله دراین بیانیه، طرفهای سیاسی لبنان را برای حل مشکل کنونی به انجام گفتگوی عاقلانه با هدف ایجاد ایجاد سریع وفاق ملی فراخواند.
وی تاکید کرد: آنچه که درحال حاضر درحال وقوع است؛ هرگز ارتباطی به اختلافات مذهبی شیعیان و اهل تسنن ندارد.
علامه محمد حسین فضل الله که یکی از مراجع تقلید شیعیان لبنان به شمار می رود، تاکید کرد: بین المللی شدن بحران داخلی لبنان یا عربی کردن آن فقط پیچیدگی و خطر آن را افزایش می دهد.
وی درعین حال طبقه عالی سیاسی لبنان را به ایجاد وفاق ملی داخلی پیش از ورود به شرایط سخت دعوت کرد.
به گزارش مهر، اتحادیه عرب تحت فشارهای عربستان و مصر، روز یکشنبه نشست طولانی در قاهره در سطح وزیران امور خارجه برای اتخاذ موضع واحد در حمایت از دولت غربگرای سنیوره برگزار کرد؛ در نشست قاهره، تلاشهای زیادی به ویژه از سوی مصر برای صدور بیانیه بر ضد حزب الله صورت گرفت، اما مخالفت برخی کشورها از جمله سوریه، این تلاشها را ناکام گذاشت؛ در نهایت کشورهای عربی، کمیته ای را به ریاست قطر برای سفر به لبنان و گفتگو با رهبران سیاسی این کشور تشکیل داد.
تصمیمات دولت فواد سنیوره علیه مقاومت برای برچیدن شبکه ارتباطی تلفنی مقاومت،با اعتراض گسترده طرفداران مقاومت در برابر اشغالگری و تهدیدهای رژیم صهیونیستی روبرو شد که آن را توطئه ای آشکار با هدایت آمریکا و برخی کشورهای عربی علیه مقاومت قلمداد کردند و همزمان افزایش مشکلات اقتصادی مردم، سبب اعتراضات گسترده علیه دولت غربگرای سنیوره شد؛ این وضعیت سبب بروز درگیریهایی از روز چهارشنبه 18 اردیبهشت در بیروت شده است.





      




+ بسم الله الرحمن الرحیم مسجد عمار یاسر(مشهد مقدس)برگزار میکند مسابقه خاطره نویسی موضوع:خاطره ای از سفر به مشهد مقدس و حرم مقدس رضوی ارسال خاطرات خودتان به ایمیل مسجد به آدرس:jamande_azkarevan@yahoo.com به 5 نفر از عزیزان که خاطرات آنها به عنوان زیباترین خاطرات انتخاب شود هدایایی از طرف مسجد عمار یاسر اهدا و ارسال خواهد شد 10/2/88 مصادف با میلاد با سعادت حضرت زینب علیها سلام