سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
پخش زنده حرم ها
پخش زنده حرم
لینک دوستان
ویرایش

پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 22
کل بازدید : 418711
تعداد کل یاد داشت ها : 152
آخرین بازدید : 103/1/30    ساعت : 5:40 ع
درباره
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
امکانات دیگر
ابر برچسب ها

بسم الله الرحمن الرحیم

کودتای نافرجام نوژه

 


کودتای نافرجام نوژه یک حلقه از سلسله فعالیتهای دشمنان انقلاب اسلامی جهت براندازی نظام جمهوری اسلامی می‌باشد. در دی ماه 1358 هواداران شاپور بختیار سازمانی به نام «‌نقاب»‌ را تشکیل دادند که هدف آن براندازی نظام جمهوری اسلامی از طریق کودتای نظامی بود. در طرح عملیات کودتای نظامی پایگاه شهید نوژه در 60 کیلومتری همدان به عنوان کانون عملیات کودتا در نظر گرفته شده بود و قرار بود پس از تصرف پایگاه نوژه تیمهای مختلف مراکز حساس تهران را بمباران و اشغال کنند.

 

 بیت امام در جماران نخستین هدف و مرکز ثقل عملیات کودتا بود به همین جهت بیشترین هواپیماها و مهمات سنگینی برای این هدف در نظر گرفته شده بود. اهداف تعیین شده برای تسخیر پس از بمباران های هوایی عبارت بودند از صدا و سیما، فرودگاه مهرآباد، ستاد نیروی زمینی، ستاد ارتش جمهوری اسلامی، ‌پادگان حر، پادگان قصر، پادگان جمشیدیه و زندان اوین.

 

 اما به خواست خدا این توطئه برنامه‌ریزی شده در صبح روزی که قرار بود کودتا انجام گیرد توسط دو تن از اعضای کودتا افشا شد و ستاد خنثی سازی کودتا متشکل از واحدهای اطلاعات سپاه، گروه مهندسی و انجمن اسلامی نیروی هوایی، تعدادی از پرسنل مؤمن نیروی زمینی و تیپ نوهد به خنثی سازی این کودتا پرداختند. امام امت پس از پایان عملیات خنثی سازی کودتا (20/4/1359) در حسینیه جماران در طی سخنرانی خود فرمودند: «می‌خواهند توطئه بکنند و آن هم این توطئه‌ای که معلوم است که اگر چنانچه موفق به کشفش هم نشده بودیم،] مردم [خفه می‌کردند آنها را ... اگر این فانتوم‌ها هم بلند شده بود، اینها می‌خواستند چه بکنند، پدر اینها را در می‌آوردند مگر ملت، حالا دیگر نشسته که یک فانتوم و دو فانتوم کاری انجام بدهد.»





      

بسم الله الرحمن الرحیم

مواضع حضرت آیت الله مصباح یزدی درآستانه انتخابات نهم ریاست جمهوری
اصلح کسی است که دلش بیشتر برای دین بسوزد


رأی دادن به یک شخص یعنی رضایت دادن به برنامه‌ی او و شریک شدن در ثواب و عقابش . باید در حد قدرتم تحقیق کنم . در درجه‌ی اول ببینم چه کسی برای اسلام مفیدتر است ؟ اگر دو نفر خدمتشان به اسلام و بها دادنشان به ارزش‌های اسلامی یکسان بود ،

 بعد ببینم چه کسی به مردم مسلمان بیش‌تر خدمت می‌کند .
 

 

 

آیت‌الله مصباح در آستانه انتخابات نهم ریاست جمهوری در کنار تأکید بر انتخاب کاندیدای اصلح ، ملاک خود برای اصلح بودن یک کاندیدا را میزان پشتیبانی او از دین و ارزش‌های اسلامی عنوان می‌کردند . به عنوان نمونه ،  ایشان  در جمع اعضای جامعه‌ی مهندسین قم چنین گفت :
« امروز نیز باید کسی را انتخاب کنیم که پشتیبان اسلام باشد ، نباید فریب شعارهای انحرافی را بخوریم ... بس است هر چه فریب این شعارها را خوردیم . باید دنبال کسی برویم که واقعا درد دین داشته باشد و پیرو خط امام باشد ؛ دین را باور داشته باشد ؛ نه اینکه آن را فقط شعار و یک آداب و رسوم بداند . این شعار ملی یا فضیلت اخلاقی نیست ؛ بلکه تکلیف شرعی است . واقعا اسلام در خطر است . امام فریاد می‌زد و می‌گفت که من برای اسلام احساس خطر می‌کنم . امروز ما به روشنی می‌بینیم که در جمهوری اسلامی برای اسلام خطر وجود دارد . دیگر فریب نام اسلام و سایر شعارهای سیاسی را نخوریم . خواستار کسی باشیم که واقعا درد دین داشته باشد و بخواهد اسلام ناب را عملی کند ». (1)


وی در جمع اعضای کانون طلوع نیز گفت :
« در میان کاندیداها باید بهترین را انتخاب کرد . بهترین نامزد کسی است که مهم‌ترین دغدغه‌ی او احیای ارزش‌های اسلامی باشد . اگر کسی هزار منفعت دیگر هم داشته باشد ، ولی می‌دانیم که اگر رئیس جمهور شود ارزش‌های اسلامی آسیب خواهد خورد ، رأی دادن به او جایز نیست . هم خودمان نباید رأی بدهیم و هم باید مردم را هوشیار کنیم که رأی ندهند ؛ مگر اینکه امر دائر شود میان او و کسی که بدتر است . باید کسی را برگزید که به دنبال احیای ارزش‌های اسلامی باشد » . (2)
آیت‌الله مصباح یزدی ضمن گلایه از نامزدها که شعارهای خودشان را تنها ایجاد رفاه ، مبارزه با تورم و ... قرار داده و سخنی از احیای ارزش‌های فراموش‌ شده‌ی اسلامی نمی‌گویند ، خاطرنشان کرد :
« مردم متدین باید قبل از اینکه آن‌ها شعارهایشان را بدهند یادشان بیاورند که این گونه شعارها هم ضروری است » . (3)

ایشان همچنین در جمع ناظرین شورای نگهبان در قم چنین گفتند:
« متأسفانه امروز کاندیداهای ریاست جمهوری
ادامه مطلب...



      

بسم الله الرحمن الرحیم

 سوءقصد نافرجام به فرمانده بازداشت کننده نظامیان انگلیسی

 

 

سوءقصد به جان فرمانده پایگاه دریایی اروند که سال گذشته نظامیان متجاوز انگلیسی را در این آبها بازداشت کرده بود، نافرجام ماند.

به گزارش رجانیوز، بعدازظهر روز پنج شنبه گذشته سرهنگ‌ پاسدار ابوالقاسم‌ امانگاه هدف حمله تروریستی قرار گرفت اما از این حادثه جان سالم به در برد.

این حمله تروریستی در حوالی منطقه سرخه حصار تهران در حالی رخ داد که سرهنگ امانگاه مشغول رانندگی در بزرگراه بود.

در این سوءقصد نافرجام، سرنشینان یک موتورسیکلت و یک اتومبیل پراید به روی خودروی فرمانده پایگاه دریایی اروند آتش گشودند.

این فرمانده نظامی به محض آغاز عملیات تروریستی به سرعت خودروی خود را به سمت راست جاده هدایت کرده و بر روی صندلی های جلوی اتومبیل به حالت درازکش قرار می گیرد.

در این سوءقصد آسیبی به سرهنگ امانگاه وارد نشده است.

هنوز از هویت عاملان این عملیات تروریستی خبری در دست نیست.

سوم فروردین ماه سال گذشته نیروهای تحت امر سرهنگ امانگاه در پایگاه دریایی اروند دو فروند شناور جی‌می‌نی با پانزده‌ سرنشین‌ را که با وجود اطلاع از ورود به آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران، اقدام به بازرسی از یک کشتی کرده بودند، دستگیر کردند.

سرهنگ امانگاه همچنین 15 فروردین ماه 86 در مراسم اعلام عفو این نظامیان متجاوز از دست رئیس جمهور نشان درجه 3 شجاعت دریافت کرده بود.





      
<      1   2      




+ بسم الله الرحمن الرحیم مسجد عمار یاسر(مشهد مقدس)برگزار میکند مسابقه خاطره نویسی موضوع:خاطره ای از سفر به مشهد مقدس و حرم مقدس رضوی ارسال خاطرات خودتان به ایمیل مسجد به آدرس:jamande_azkarevan@yahoo.com به 5 نفر از عزیزان که خاطرات آنها به عنوان زیباترین خاطرات انتخاب شود هدایایی از طرف مسجد عمار یاسر اهدا و ارسال خواهد شد 10/2/88 مصادف با میلاد با سعادت حضرت زینب علیها سلام