سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
پخش زنده حرم ها
پخش زنده حرم
لینک دوستان
ویرایش

پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 25
کل بازدید : 418745
تعداد کل یاد داشت ها : 152
آخرین بازدید : 103/2/1    ساعت : 9:5 ص
درباره
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
امکانات دیگر
ابر برچسب ها

بسم الله الرحمن الرحیم


سلام


رحلت رسول اکرم  صلی الله علیه وآله  شهادت امام حسن علیه السلام


و امام ثامن الحجج امام رضا علیه السلام رو تسلیت میگم به شما


امروز آهنگ و مدح زیبایی از امام رضا علیه السلام قرار میدم



من که همش دارم گوش میدم و لذت می برم ....

 

امیدوارم شماهم لذت ببرین و دعا کنین برای امر فرج مولا....



کلیپ تصویری:غیر مستقیم




کلیپ صوتی:مستقیم






      

بسم الله الرحمن الرحیم

اثبات لزوم امامت

ختم نبوت بدون نصب امام معصوم ، خلاف حکمت الهى است و کامل بودن دین جهانى و جاودانى اسلام ، منوط به این است که بعد از پیامبر اکرم ( ص ) جانشینان شایسته اى براى او تعیین گردند بگونه اى که بجز مقام نبوت و رسالت ، داراى همه مناصب الهى وى باشند

این مطلب را مى توان از آیات کریمه قرآن و روایات فراوانى که شیعه و سنى در تفسیر آنها نقل کرده اند استفاده کرد :

از جمله در آیه سوم از سوره مائده مى فرماید : (( الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتى و رضیت لکم الاسلام دیناً ))

این آیه که به اتفاق مفسرین در حجة الوداع و تنها چند ماه قبل از رحلت پیامبر اکرم ( ص ) نازل شد بعد از اشاره به نا امیدى کفار از آسیب پذیرى اسلام (( الیوم یئس الذین کفر وامن دینکم ...)) تائکید مى کند که امروز دین شما را کامل ، و نعمتم را بر شما تمام کرده .

  و با توجه به روایات فراوانى که در شائن نزول این آیه ها وارد شده کاملاً روشن مى شود که این (( اکمال و اتمام )) که توائم با نومید شدن کفار از آسیب پذیرى اسلام بوده با نصب جانشین براى پیامبر اکرم ( ص ) از طرف خداى متعال ، تحقق یافته است .
زیرا دشمنان اسلام ، انتظار داشتند که بعد از وفات رسول خدا ( ص ) ـ مخصوصاً با توجه به اینکه فرزند ذکورى نداشتند ـ اسلام بدون سرپرست بماند و در معرض ضعف و زوال قرار گیرد ، ولى با نصب جانشین براى وى دین اسلام به نصاب کمال ، و نعمت الهى به سرحد تمام رسید و امید کافران بر باد رفت . ( 1 )

و کیفیت آن ، چنین بود که پیامبر اکرم ( ص ) هنگام بازگشت از حجة الوداع همه حجاج را در محل (( غدیر خم )) جمع کردند و ضمن ایراد خطبه مفصلى از ایشان سوئال کردند : (( الست اولى بکم من انفسکم؟ )) ( 2 ) آیا من از طرف خدا متعال بر شما ولایت ندارم؟ همگى یکصدا جواب مثبت دادند ، آنگاه زیر بغل على ( ع ) را گرفته او را در برابر مردم بلند کردند و فرمودند : (( من کنت مولاه فعلى مولاه )) و بدین ترتیب ، ولایت الهى را براى آن حضرت ، اعلام فرمودند .

  سپس همه حضار با آن حضرت بیعت کردند و از جمله ، خلیفه دوم ضمن بیعت با امیر موئمنان على ( ع ) بعنوان تهنیت گفت :
(( بخ بخ لک یا على ، اصحبت مولاى و مولى کل موئمن و موئمنة)) ( 3 )

و در این روز بود که این آیه شریفه ، نازل شد :
ادامه مطلب...



      

بسم الله الرحمن الرحیم

خلاصه ای از مشخصات صادق آل محمد

 

نام: جعفر
لقبها : صادق- مصدق - محقق - کاشف الحقایق - فاضل - طاهر - قائم - منجی - صابر
کنیه : ابوعبدالله - ابواسماعیل - ابوموسی
نام پدر : حضرت امام محمد باقر ( علیه السلام )
نام مادر : فاطمه ( ام فروه ) دختر قاسم بن محمد بن ابی بکر
زمان تولد : هفدهم ربیع الاول سال 83 هجری
در روز جمعه یا دوشنبه ( بنا بر اختلاف ) در هنگام طلوع فجر مصادف با میلاد حضرت رسول . بعضی ولادت ایشان را روز سه شنبه هفتم رمضان و سال ولادت ایشان را نیز برخی سال 80 هجری ذکر کرده اند .
محل تولد : مدینه منوره
عمر شریفش : 65 سال
مدت امامت : 34 سال
زمان رحلت ( شهادت ) : 25 شوال سال 148 هجری درباره زمان شهادت نیز گروهی ماه شوال و دسته ای دیگر
ادامه مطلب...



      

بسم الله الرحمن الرحیم 

پاسخ آیت الله جوادی آملی به شبهه فدک


آیت الله جوادی آملی به شبهه‌ای که درباب قضیه فدک مبنی بر صدقه بودن فدک و در نتیجه به ارث نرسیدن آن به حضرت زهرا مطرح شده بود،پاسخ داد.

آیت الله جوادی آملی روز گذشته در تفسیر آیه «یرثنی و یرث من آل یعقوب» با مطرح کردن حدیثی که توسط آن به صدقه بودن فدک و در نتیجه به ارث نرسیدن آن به حضرت طاهره صدیقه (سلام‌الله علیها) احتجاج شده است، این حدیث را جعلی دانستند و در ادامه بحثشان به ارائه ادله‌ای در باب رد این ادعا پرداختند.آنچه در ادامه می‌آید متن بیانات ایشان دراین‌باره است:

نبوّت ارثی نیست  اللّهُ أَعْلَمُ حَیْثُ یَجْعَلُ رِسَالَتَهُ  رسالت، نبوّت، امامت اینها به عصمت برمی‌گردد که اینها ارثی نیست.

در مسئلة ارث(که در آیات قرآن مطرح شده پیامبران ارث می‌گذارند) اقوال متعددی است؛ گفتند میراث منظور نبوّت است یک، میراث علم و حکمت است دو، میراث مال هست سه, این اقوال سه‌گانه را در غالب کتابهای تفسیری مخصوصاً در جامع قرطبی آمده منظور نبوّت نیست برای اینکه نبوّت امر ارثی نیست بر اساس  اللّهُ أَعْلَمُ حَیْثُ یَجْعَلُ رِسَالَتَهُ  ارثی نیست و هیچ کدام از انبیا نبوّت را از نبیّ قبلی ارث نبردند سلسلة انبیای ابراهیمی(علیهم السلام) از وجود مبارک حضرت ابراهیم و انبیای بعدی اینها هر کدام بر اساس اعطای الهی به نبوّت رسیدند نه اینکه ارث برده باشند.

درباره علم و حکمت «العلماء ورثة الأنبیاء» ادامه مطلب...



      

 بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت على علیه السلام 

شب نوزدهم ماه مبارک رمضان فرا رسید و ابن ملجم و یارانش به مسجد آمده و منتظر ورود على علیه السلام شدند.

مقارن ورود ابن ملجم به کوفه على علیه السلام نیز جسته و گریخته از شهادت خود خبر می داد حتى در یکى از روزهاى ماه رمضان که بالاى منبر بود دست به محاسن شریفش کشید و فرمود شقى‏ترین مردم این مویها را با خون سر من رنگین خواهد نمود و به همین جهت روزهاى آخر عمر خود را هر شب در منزل یکى از فرزندان خویش مهمان می شد و در شب شهادت نیز در منزل دخترش ام کلثوم مهمان بود.

موقع افطار سه لقمه غذا خورد و سپس به عبادت پرداخت و از سر شب تا طلوع فجر در انقلاب و تشویش بود،گاهى بآسمان نگاه میکرد و حرکات ستارگان را در نظر می گرفت و هر چه طلوع فجر نزدیکتر میشد تشویش و ناراحتى آنحضرت بیشتر میگشت بطوریکه ام کلثوم پرسید:پدر جان چرا امشب این قدر ناراحتى؟فرمود دخترم من تمام عمرم را در معرکه‏ها و صحنه‏هاى کارزار گذرانیده و با پهلوانان و شجاعان نامى مبارزه‏ها کرده‏ام،چه بسیار یک تنه بر صفوف دشمن حمله‏ها برده و ابطال رزمجوى عرب را به خاک و خون افکنده‏ام ترسى از چنین اتفاقات ندارم ولى امشب احساس می کنم که لقاى حق فرا رسیده است.

بالاخره آنشب تاریک و هولناک بپایان رسید و على علیه السلام عزم خروج از خانه را نمود در این موقع چند مرغابى که هر شب در آن خانه در آشیانه خودمی خفتند پیش پاى امام جستند و در حال بال افشانى بانگ همى دادند و گویا می خواستند از رفتن وى جلوگیرى کنند!

على علیه السلام فرمود این مرغ‏ها آواز می دهند و پشت سر این آوازها نوحه و ناله‏ها بلند خواهد شد!ام کلثوم از گفتار آن حضرت پریشان شد و عرض کرد ادامه مطلب...



      

 بسم الله الرحمن الرحیم

 

احکام روزه

فتاواى امام خمینى «قدّس سرّه» 
فتاواى آیت الله العظمى خامنه‌اى «دام ظله»

1 - اگر نداند یا فراموش کند که ماه رمضان است و پیش از ظهر ملتفت شود، چنانچه کارى که روزه را باطل مى‏کند انجام نداده باشد، باید نیت کند و روزه او صحیح است. و اگر کارى که روزه را باطل مى‏کند انجام داده باشد، یا بعد از ظهر ملتفت شود که ماه رمضان است روزه او باطل مى‏باشد، ولى باید تا مغرب کارى که روزه را باطل مى‏کند انجام ندهد و بعد از رمضان هم آن روزه را قضا نماید. 
1 - کسى که در ماه ‏رمضان‏از روى ‏فراموشى‏ یا بى‏اطلاعى، نیت روزه نکرده و در اثناى روز ملتفت شد، در صورتیکه کارى که روزه را باطل مى‏کند انجام داده باشد، روزه‏ى آن روز باطل است ولى تا غروب‏* از کارهاى باطل کننده‌ى روزه خوددارى کند. اما چنانچه تا هنگامى که ملتفت روزه مى‏شود، کارى که روزه را باطل مى‏کند انجام نداده باشد اگر بعد از ظهر است روزه باطل است، و اگر پیش از ظهر است، بنابر احتیاط واجب باید نیت روزه کند و روزه بگیرد و بعداً نیز روزه‏ى آن روز را قضاء کند.


2 - کسى‏که براى بجا آوردن روزه میتى‏اجیر شده، اگر روزه مستحبى بگیرد اشکال ندارد. ولى‏کسى‏که روزه قضا یا روزه واجب‏دیگرى‏دارد، نمى‏تواند روزه‏ مستحبى‏بگیرد، و چنانچه فراموش‏کند و روزه‏ مستحب بگیرد، در صورتى‏که پیش‏ازظهر یادش بیاید، روزه مستحبى‏او به‏ هم‏ مى‏خورد و مى‏تواند نیت خود را به روزه واجب برگرداند و اگر بعدازظهر ملتفت شود، روزه او باطل است و اگر بعد از مغرب یادش بیاید، روزه‏اش صحیح است گرچه بى‏اشکال نیست. 
2 - کسى که روزه‏ى قضاى ماه رمضان بر او واجب است، نمى‏تواند روزه‏ى مستحبى بگیرد. و چنانچه فراموش کند و روزه‏ى مستحبى بگیرد در صورتیکه در اثناى روز یادش بیاید روزه‏ى مستحبى او باطل مى‏شود. حال اگر پیش ‏از ظهر باشد مى‏تواند نیت روزه‏ى قضاى ماه رمضان کند و روزه‏اش درست است.


3 - اگر مریض پیش از ظهر ماه رمضان خوب شود و از اذان صبح تا آن وقت کارى که روزه را باطل مى‏کند انجام نداده باشد، باید نیت روزه کند و آن روز را روزه بگیرد و چنانچه بعد از ظهر خوب شود، روزه آن روز بر او واجب نیست. 
3 - اگر مریض در اثناى روز ماه رمضان خوب شود، واجب نیست که نیت روزه کند و آن روز را روزه بگیرد، ولى اگر پیش از ظهر باشد و کارى که روزه را باطل مى‏کند از او سر نزده باشد احتیاط مستحب آن است که نیت روزه کند و روزه بگیرد و پس از ماه رمضان باید آن روز را قضا کند.

4 - اگر در روزه واجب معینى مثل روزه رمضان از نیت روزه گرفتن برگردد روزه‏اش باطل است، هر چند پیش از ظهر دوباره قصد روزه کند، و نیز اگر نسبت به ادامه روزه دچار تردید شود. ولى چنانچه نیت کند که چیزى را که روزه را باطل مى‏کند بجا آورد در صورتى که آن را انجام ندهد روزه‏اش باطل نمى‏شود. 
4 - در روزه‏ى ماه رمضان اگر در اثناى روز از نیت روزه گرفتن برگردد بطورى که قصد ادامه‏ى روزه نداشته باشد، روزه‏اش باطل مى‏شود و قصد دوباره‏ى او براى ادامه‏ى روزه فایده ندارد. امّا اگر دچار تردید شود به این معنى که هنوز تصمیم نگرفته است روزه را باطل کند، یا تصمیم بگیرد کارى را که موجب باطل شدن روزه است صورت دهد و هنوز آن را انجام نداده‏است، در این دو صورت، صحت روزه‏ى او محل اشکال است. و احتیاط واجب آن است که روزه را تمام کند و بعدا هم آن را قضا نماید. هر روزه‏ى واجب معیّن دیگر - مانند نذر معین و امثال آن - نیز داراى همین حکم است.
1 - توضیح المسائل، م‏1561
2-  توضیح المسائل، م‏1563
3-  توضیح المسائل، م‏1567
4-  تحریر الوسیله، ج 1، کتاب الصوم، القول فی النیة، ص 255، م 

1 - استفتاء جدید، 7
2- استفتاء جدید، 10
3- استفتاء جدید، 11
4- اجوبة استفتائات، س 758

* غروب شرعى که وقت اذان مغرب است.





      

بسم الله الرحمن الرحیم

 نماز و عبادت ام المصائب حضرت زینب (علیها سلام) 

 

 نماز با ولایت

حضرت زینب(علیها سلام) آن چنان محبتی نسبت به برادر بزرگوار خویش امام حسین(علیه السلام) داشت که روزی چند بار برای دیدار و زیارت او می رفت تا حدی که هنگام نماز اول وقت خدمت برادر می رسید و به آن کعبه مقصود نگاه کرده،‌ او را زیارت می نمود، سپس برای نماز برمی خاست .

 

شب در عبادت، روز در روزه

محمد غالب شافعی گوید :

حضرت زینب(علیها سلام) از بزرگترین زنان اهل بیت(علیهم السلام) حسباً و نسباً‌ و بهترین سیده طاهرات که صاحب روح عظیم و اهل تقوی و آیینه سرتا پا نمای مقام رسالت و ولایت می باشد .

او را به بهترین سبکی که نمونه مکارم اخلاق بود پرورش و تربیت کردند . او از سرچشمه غیبی نوشید تا در آیات فصاحت و بلاغت از آیات بزرگ الهی گشت .

حضرت زینب(علیها سلام) در ادامه مطلب...



      

بسم الله الرحمن الرحیم

 

«امام ابوالحسن على النقى الهادى» - علیه السلام - پیشواى دهم شیعیان، در نیمه ذیحجه سال 212 هجرى در اطراف مدینه در محلى به نام «صریا» به دنیا آمد(1). پدرش پیشواى نهم، امام جواد - علیه السلام - و مادرش بانوى گرامى «سمانه» است که کنیزى با فضیلت و تقوا بود (2).

مشهورترین القاب امام دهم، «نقى» و «هادى» است، و به آن حضرت «ابوالحسن الثالث» نیز مى‏گویند (3).

امام هادى - علیه السلام - در سال 220 هجرى پس از شهادت پدر گرامیش برمسند امامت نشست و در این هنگام هشت ساله بود. مدت امامت آن بزرگوار 33 سال و عمر شریفش 41 سال و چند ماه بود و در سال 254 در شهر سامراء به شهادت رسید.
خلفاى معاصر حضرت

امام هادى در مدت امامت خود با چند تن از خلفاى عباسى معاصر بود که به ترتیب زمان عبارتند از:

1 - معتصم، برادر ماءمون (217 - 227) (4) .

2 - واثق، پسر معتصم (227 - 232).

3 - متوکل، برادر واثق (232 - 248).

4 - منتصر، پسر متوکل (6 ماه).

5 - مستعین، پسر عموى منتصر (248 - 252).

6 - معتزّ، پسر دیگر متوکل (252 - 255).

امام هادى در زمان خلیفه اخیر مسموم گردید و به شهادت رسید و در خانه خود به خاک سپرده شد.

اخلاق و سیره عملی


پیشوایان معصوم علیهم السلام انسانهاى کامل و برگزیده‏اى هستند که به عنوان الگوهاى رفتارى و مشعلهاى فروزان هدایت جامعه بشرى از سوى خدا تعیین شده‏اند. گفتار و رفتار و خوى و منش آنان ترسیم «حیات طیبه‏» انسانى و وجودشان تبلور تمامى ارزشهاى الهى است.

آنان - به تعبیر امام هادى علیه السلام - معدن رحمت، گنجینه داران دانش، نهایت‏بردبارى و حلم، بنیانهاى کرامت و ریشه‏هاى نیکان، خلاصه و برگزیده پیامبران، پیشوایان هدایت، چراغهاى تاریکى‏ها، پرچمهاى پرهیزگارى، نمونه‏هاى برتر و حجتهاى خدا بر جهانیان هستند. (1)

بدون شک، ارتباط با چنین چهره‏هایى و پیروى از دستورها و رفتارشان، تنها راه دستیابى به کمال انسانیت و سعادت دو جهان است.

پیشواى دهم علیه السلام یکى از پیشتازان دانش و تقوا و کمال است که وجودش مظهر فضائل اخلاقى و کمالات نفسانى و الگوى حق جویان و ستم ستیزان است.

امام هادى پیوسته تحت نظر حکومت‏هاى جور بود و سعى مى‏شد آن حضرت با پایگاههاى مردمى و افراد جامعه تماس نداشته باشد، با این حال آن مقدار از فضائل اخلاقى که از او بروز کرده، دانشمندان و شرح حال نویسان و حتى دشمنان اهل بیت علیهم السلام را به تحسین و تمجید آن وجود الهى واداشته است. «ابوعبد الله جنیدى‏» مى‏گوید:

«سوگند به خدا، او بهترین مردم روى زمین و برترین آفریده‏هاى الهى است. » (2)

«ابن حجر» در شرح حال آن حضرت مى‏نویسد:

«و کان وارث ابیه علما و سخاء. » (3)

او در دانش و بخشش وارث پدرش بود.

«متوکل‏» در نامه‏اى که براى امام علیه السلام مى‏نویسد خاطر نشان مى‏کند:ادامه مطلب...



      

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

ساعت 3 نیمه شبه

نیم ساعت دیگه هم اذان صبح به افق مشهد الرضاست

دیشب همین موقع بود که خدا لیاقت داد و آقا هم عنایت کرد و راهمون داد

که مشرف بشم حرمشون

یه تاکسی گرفتم عازم حرم شدم....

 

از چه گذشتنش نمیتونم چیزی بگم

چون آدم وقتی به حرم مشرف میشه همه چیز رو با روحش احساس میکنه

به نظر شما وقت سحر اونم روز شهادت مادر ائمه هدی تو حرم چه خبره

زبونم قاصره...

 

 اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا وارِثَ فاطِمَةَ الزَّهْرآءِ

 

بعد از طلوع آفتاب تو مسیری که از صحن گوهرشاد به صحن جامع رضوی که داشتم میومدم

 یه صدای زیبایی نظرم رو به خودش جلب کرد

رفتم جلو دیدم تو بوته شمشاد یه بلبل نشسته با صدای دلنوازش داره یبند میخونه

اونقدر این قضیه جالب بود که ملت حلقه زدن و شروع به فیلمبرداری کردن

اما بلبل انگار نه انگار

فقط میخوند

......

تو دلم گفتم که: بلبل تو هم برای تسلای دل امام رضا علیه السلام روضه خون شدی

 تا بقدر خودت هم که شده

مظلومیت بی بی ام ابیها علیها سلام رو زمزمه کنی.....

 

 اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ فاطِمَةَ بِنْتِ نَبِیِّکَ، وَزَوْجَةِ

 وَلِیِّکَ، وَاُمِّ السِّبْطَیْنِ الْحَسَنِ وَالْحُسَیْنِ، سَیِّدَىْ شَبابِ اَهْلِ الْجَنَّةِ

 الطُّهْرَةِ الطَّاهِرَةِ الْمُطَهَّرَةِ، التَّقِیَّةِ النَّقِیَّةِ، الرَّضِیَّةِ الزَّکِیَّةِ، سَیِّدَةِ نِسآءِ

 اَهْلِ الْجَنَّةِ اَجْمَعینَ، صَلوةً لا یَقْوى‏ عَلى‏ اِحْصآئِها غَیْرُکَ

 

 

وقت اذونه مشهد الرضاست فعلا یا علی

در ضمن با عرض معذرت تا یک هفته نیستم




      

بسم رب الفاطمة

دُر واژه هایی از حضرت فاطمه حجة الله علی الحجج علیها السلام 
عبادت خالص

عن فاطمه الزهراء (س) مَن اَصعَدَ اِلی اللهِ خالِصَ عِبادتهِ اَهَبطَ اللهُ اِلیهِ اَفضلَ مَصلـَحـَته.(1)

هر که عبادت خالصش را به سوی خدا بالا فرستد، خدای متعال برترین مصلحتش را به سوی او پایین فرستد.

 
بدترین امت

عن فاطمه الزهرا قالت: قال رسول الله (ص) ، شِرارُ اُمتی الذینَ غـَذَوا بِالنعَیمِ، الذینَ یاکلونَ اَلوانَ الطَعامِ، ویلبسونُ الَوانَ الثِیابِ وَ یتَشدقون فِی الکلامِ.(2)

حضرت زهرا (س) نقل می کنند که پیامبر فرمود: بدترین امت من کسانی هستند که : از انواع نعمت ها تغذیه می کنند و خوراکی های رنگارنگ می خورند، و لباس های گوناگون می پوشند، و هر چه بخواهند می گویند.

 
نتیجه صلوات بر زهراء(علیها سلام)

عن فاطمه الزهراء(س) قالت: قالَ لی رسول الله (ص) یا فاطمهُ مَن صَلـّی عَلیکِ غَفَرَاللهُ لَهُ و الحَقَهُ بی حَیثُ کنتُ مِن الجَنةِ .(3)

دختر گرامی پیامبر فرمود: رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلم) به من گفت :  ای فاطمه هر که بر تو صلوات فرستد، خداوند او را بیامرزد و در هر جای بهشت که باشم او را به من ملحق گرداند.

 
حجاب فاطمه علیها سلام

عن فاطمه الزهراء( س) قالت : یا رسول اللهادامه مطلب...



      
<      1   2      




+ بسم الله الرحمن الرحیم مسجد عمار یاسر(مشهد مقدس)برگزار میکند مسابقه خاطره نویسی موضوع:خاطره ای از سفر به مشهد مقدس و حرم مقدس رضوی ارسال خاطرات خودتان به ایمیل مسجد به آدرس:jamande_azkarevan@yahoo.com به 5 نفر از عزیزان که خاطرات آنها به عنوان زیباترین خاطرات انتخاب شود هدایایی از طرف مسجد عمار یاسر اهدا و ارسال خواهد شد 10/2/88 مصادف با میلاد با سعادت حضرت زینب علیها سلام