بسم الله الرحمن الرحیم

سید حسن نصرالله : سلاح مقاومت هرگز بر زمین گذاشته نمى شود

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به سلاح مقاومت و با بیان اینکه حزب الله از زمان تولد نشان پیروزى بر پیشانى داشت، تأکید کرد: حزب الله آزادى مزارع شبعا را بهانه اى براى عدم حفظ سلاح خود قرار نداده و حتى در صورت آزاد شدن مزارع شبعا هم سلاح خود را زمین نخواهد گذاشت.
سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانى به مناسبت ماه مبارک رمضان در شهر «نبطیه» در جنوب لبنان اظهار داشت: مقاومت اسلامى از دستاوردهاى ماه مبارک رمضان است که به دست امام موسى صدر در دهه هفتاد میلادى پایه گذارى شد و تجسم عینى و حقیقى اراده یک ملت براى رسیدن به اهداف و ارزش هاى راستین بود.
سیدحسن نصرالله در بخش دیگرى از سخنان خود با اشاره به سلاح مقاومت اظهار داشت: ما از راهبرد و طرح دفاعى براى لبنان سخن مى گوییم. کشور ما هدف تهدید دشمن صهیونیستى قرار دارد. دبیرکل حزب الله لبنان گفت: مقاومت امروز در لبنان و فلسطین و عراق نمود و تجلى اراده ملى است که راه و هدف خود را شناخته است. مقاومت دشمن خود را به خوبى شناخت و در تشخیص دشمن اشتباه نکرد. همه مى دانیم که دشمن هر زمانى که ضعف یا سستى را در ما احساس کند براى اشغال سرزمین ما باز خواهد گشت. سیدحسن نصرالله در بخش دیگرى از سخنان خود با اشاره به حادثه سرنگونى یک بالگرد نظامى ارتش در جنوب لبنان، این حادثه را «تأسف بار و دردناک» خواند و گفت: این حادثه اتفاقى بود و فرد شلیک کننده خود درخواست کرد تا تحویل مراجع قضایى ارتش داده شود تا بدین طریق راه کسانى که در تلاش براى فتنه انگیزى بین ارتش و مقاومت هستند، بسته شود.
دبیرکل حزب الله لبنان همچنین از موضع رئیس جمهور، نخست وزیر و سران ارتش درباره موضوع هدف قرار گرفتن بالگرد ارتش لبنان ستایش کرد و گفت: مقاومت همچنان به عنوان یک نیاز ملى در کنار ارتش براى پاسدارى از لبنان باقى خواهد ماند و کسى قادر نخواهد بود از این حادثه سوء استفاده سیاسى و تبلیغاتى کند.