بسم الله الرحمن الرحیم



دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: یک حادثه و رخداد بزرگ و یک تغییر و تحول اساسی فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی در منطقه ما و جنوب غرب آسیا در حال رخ دادن است.

به گزارش دفتر دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا درکنگره یادواره شهدا آموزش و پرورش منطقه 3 تهران، با ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به خانواده معظم شهدا‌ اظهار داشت: باور کنیم که شهدا مقلب القلوب و محول الحول شدند و امیدواریم که ما هم اینگونه شویم.
صفوی افزود: از اینکه آموزش و پرورش منطقه 3 تهران 22 خانواده شهید فرهنگی و 160نفر شهداء دانش آموز، 130 نفر همسر محترم و فداکار شهید دارد، افتخار باید کرد و مطمئن هستم همان گونه که شهادت عزت ابدی است، خانواده شهید بودن هم عزت دنیا و آخرت است.
وی در ادامه با اشاره به روند تغییر و تحولات منطقه و تأثیر شهدای دفاع مقدس در این تحولات، اظهار داشت: یک حادثه و رخداد بزرگ و یک تغییر و تحول اساسی فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی در منطقه ما و جنوب غرب آسیا در حال رخ دادن است و حوادث منطقه ما و جهان سرعت و شتاب بیشتری نسبت به سال‌های قبل پیدا کرده است.
دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب افزود: فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و تبدیل آن به 15 جمهوری مستقل، حمله آمریکا به افغانستان و عراق و گرفتاری آمریکا در این 2 منطقه، سرنگونی رژیم بعث عراق و طالبان به دست ظالم بزرگتری مثل آمریکایی‌‌ها، شکست رژیم صهیونیستی که تا به دندان مسلح است، در 2 حمله نظامی از هوا و زمین و دریا به لبنان در جنگ 33 روزه و به یک منطقه غزه در جنگ 22 روزه مردم مظلوم فلسطین و تشکیل دولت شیعی بعد از گذشت بیش از هزار سال که تسلط اقلیت اهل تسنن در عراق وجود داشت، از جمله این تحولات است.
صفوی ادامه داد: همه این حوادث نشانه یک جریان و یک روند با سرعت است که می‌توان نقش پیروزی انقلاب اسلامی و حماسه دفاع مقدس را در این تحولات منطقه‌ای ارزیابی کرد و البته جهت و روند کلی این حوادث، غلبه حق بر باطل است.
وی ادامه داد: رژیم بعثی عراق پس از حمله به ایران دچار آسیب‌های جدی شد و تاوان کارهای خود را دید به طوری که صدام اعدام شد، کشور عراق به اشغال خارجی‌ها درآمد و بیش از یک میلیون کشته و زخمی و 3 میلیون آواره بر جای گذاشت و البته تغییر حکومت به نفع مردم عراق حاصل شد.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: در این میان باید توجه داشت که سرنوشت صدام چه شد و سرنوشت امام خمینی (ره) چه شد؛ زیرا صدام در مقابل امام حق ایستاد‌ همچنین باید دید که سرنوشت کسانی که به کمک صدام رفتند، چه شد؟ کویتی‌ها میلیاردها دلار به صدام کمک کردند تا اینکه در سال 1990 صدام ساعت 5 صبح به کویت حمله کرد و در طول 7 ساعت کویت به طور کامل سقوط کرد.
وی تصریح کرد: کویتی‌ها حتی نتوانستند 7 ساعت در مقابل حملات عراق دوام بیاورد ولی فرزندان شجاع شما 8 سال توانستند در مقابل دشمنان ایستادگی کنند؛ آیا فکر کرده‌اید به کمک چه چیزی شما توانستید در مقابل حملات صدام ایستادگی کنید؟
صفوی اضافه کرد: در جنگ تحمیلی، آمریکایی‌ها کمک‌های سیاسی، تبلیغاتی و تسلیحاتی به صدام کردند و در سال 1365 همراه با صدام با ما وارد جنگ شدند؛ سکوهای نفتی و هواپیمای مسافربری ما را در خلیج فارس منهدم کردند و اکنون آمریکا در عراق حدود 5 هزار کشته داده است و میلیاردها دلار هم هزینه کرده است و اقتدارش در دنیا شکسته شده است و منفور همه ملت‌های جهان شده‌ است.
وی خاطرنشان کرد: خون شهدای انقلاب اسلامی، شهدای هشت سال دفاع مقدس و خون 200 هزار شهید که 36 هزار شهید آن را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند، نه تنها باعث بیداری بلکه باعث پیدایش مقاومت اسلامی در جهان اسلام شده است و انتقام خون شهدای شما همین شکست‌هایی است که پشتیبانان صدام به نحوی دارند مجازات می‌شوند.
صفوی افزود: همان طور که فرهنگیان و دانش‌آموزان در هشت سال دفاع مقدس یک محور بزرگ پیروزی بودند، نقشی که خانواده‌ها و معلمان در پرورش روحی این دانش‌آموزان داشتند، مؤثر بود.
وی در پایان اظهار داشت: اکنون حزب‌الله لبنان و گروه حماس، پیشانی‌بند و شعارهای اسلامی شهدای شما را به پیشانی‌هایشان بسته‌اند و روح پیروزی‌ها و مقاومت‌ها را از فرزندان شما آموخته‌اند؛ این روند بیداری و مقاومت ملت‌های اسلامی علیه سلطه‌گران آمریکایی و صهیونیستی از مقاومت مردم ایران و شهدای ما نشأت گرفته است.